Cele 10 legi de aur ale personal brandingului
Indiferent de momentul in care afli de personal branding, indiferent de ceea ce se intampla in cariera sau business-ul tau, exista legi care sunt clare si care te pot ghida in marketingul personal, astfel incat sa iti dezvolti identitatea de brand optim.
Brandul personal reprezinta perceptiile pe care le au ceilalti despre tine. In era internetului, cand conectarea noastra prin canalele de comunicare implica multa supraexpunere, brandul personal se poate forma haotic, de la sine, sau poti sa alegi sa il construiesti constient si sa ai un instrument puternic pentru a-ti atinge obiectivele profesionale. Sau personale, dar aceasta este alta discutie pentru un alt articol.
Iata un set de legi de aur de care sa tii cont in ceea ce priveste brandul tau personal:
- Primul pas in Brandul Personal este viziunea exprimata specific, care sa te reprezinte, care sa fie stabila si de la care sa nu te abati.
- Atentia constanta este semnificativa cand vorbim de personal branding. In fiecare decizie cu privire la marketingul personal trebuie sa fii focusat pe viziune si pe obiectivele tale.
- Si ajungem natural la o alta lege importanta- selectia. Nu tot ce zboara se mananca. A spune NU si a sti cand sa spui DA inseamna sa iti protejezi brandul si sa poti sa il dezvolti. Claritatea deciziilor vine atunci cand ai o platforma profesionala pentru brandul personal, in asa fel incat sa stii care este criteriul ce sta la baza alegerii.
- NU exista pomul laudat. Exista, insa, faima de 15 minute este fix de 15 minute!, . Acest moment de publicitate personala reprezinta exact ce spune numele: esti cunoscut 15 minute, dupa care dispari de pe harta mentala si emotionala a clientilor sau conducerii corporatiei si vine urmatoarea persoana care a facut ceva punctual care sa ii aduca faima trecatoare. Nu confunda o zi insorita de iarna cu primavara.
- Autenticitatea este AUR pentru brand. Pentru ca istoria ta de viata personala este unica, ea poate sustine fara probleme o platforma de brand profesionala pentru obiectivele tale. Cu siguranta ai attribute puternice care te reprezinta! Nu poti face ce stii ca a facut cineva din domeniul tau si sa insemne un brand puternic. Pericolul este de a deveni follower si, in realitate, sa ii intaresti brandul celeilate persoane. Identitatea de follower dispare cel mai greu.
- Intelege cu cine vorbesti. Cine este publicul tau? Iar raspunsul vine pe baza unor algoritmi profesionali. Poate fi o diferenta intre cine vrei tu sa fie publicul tau, cat de repede sa impactezi publicul pe care il doresti, in ce mod poti schimba publicul actual cu cel de care ai nevoie sa iti atingi obiectivele.
- Consistenta mesajului – Ce comunici? Mesajele pe care le transmiti fac parte din partea de implementare a brandului. Cand incepi sa comunici catre public, stii deja ce fel de platforma de personal brand ai, cand si cum o folosesti.
- Tacerea este de aur, nu-I asa? A existat la inceputul anilor ’50 Scoala de la Palo unde cercetatori din domenii diferite: psihologie, lingvistica, psihiatrie, neurologie au demonstrat ca nu exista sa nu comunici. SI cand alegi sa taci, de fapt tu sustii o forma de comunicare prin care transmiti ca nu vrei sa raspunzi, ca nu te intereseaza, ca esti prea ocupat, ca esti suparat si lista poate continua. Tacerea este o forma de comunicare si se foloseste ca atare. Tacerea este un aliat bun pentru personal brand daca este folosita corect. Fa pauze si nu comunica permanent.
- Legea ritmului este un alt secret important. Care este ritmul prezentei tale in viata publicului tau? Care este ritmul comunicarii tale? In timpul unui an, care sunt varfurile de atentie si care sunt perioadele care leaga momentele de putere maxima? Ritmul coerent da stabilitate si incredere.
- Ultima, dar nu cea din urma, legea curajului. Doar cei care nu fac nimic pierd! Fara frica de esec, daca ai o platforma profesionala de brand vei avea acolo si instrumentele prin care sa integrezi feedbackul negative, respingerea sau orice forma de esec. Esecul este un pas important spre succes! Curajul nu va ramane nerasplatit. Ai incredere si actioneaza.
Ce alegi? No Name sau Brand?
Daca iti doresti sa afli mai multe despre ce inseamna un brand personal profesional te invit la MasterClass-ul Gratuit ce va avea loc online si live pe 27 aprilie ora 19.00 Afli totul de aici, inclusiv cum te poti inscrie. Vreau sa aflu mai multe despre Personal Branding
Cele bune,
Elena Prodan
Fondator Communication Angels